feride
|
07.06.2009. - 22:21:43
vispār jau mēs runājām par dzimumidentitātes jautājumiem un latviešu teātri, bet šī līnija nez’ kāpēc noplaka
un lai nebūtu pārpratumu, es nelieku neko automātiski nevienā kategorijā. teicu, ka pēc manas pieredzes, lielāko daļu no filmām, ko esmu redzējusi, marķētas ar LGBT zīmi, nav īpaši mākslinieciski augstvērtīgas.
runājot par Džārmenu un citiem neatkarīgā kino režisoriem - viņiem nav bijis vajadzības startēt ar saviem darbiem zem LGBT karoga, jo viņu māksla ir pašpietiekama. un no kurienes uzskats, ka Džārmena filmās galvenā tēma ir LGBT??
lūk, fragments no kinokritiķa Normunda Naumaņa recenzijas par Džārmena filmu "Karavadžo":
"Mirstošajam renesanses ģēnijam gleznotājam Karavadžo acu priekšā nozib spilgtākie dzīves un radīšanas mirkļi… Būdams profesionāli izglītojies vizuālajās mākslās un praktizējies pie viena no spilgtākajiem britu kempa (provokatīva estetizēta kiča) meistariem Kena Rasela, Džārmens fascinējošā vizuālā greznībā uzbur himnu grēcīgajam ķermeņa un baudu kultam kā cilvēka ciešanu galvenajam avotam. Konflikts starp miesu un garu nav atrisināms. Kaut arī filmā nenoliedzami skan homoerotiski motīvi (gleznotāja greizsirdība uz savu galveno modeli kā mākslinieka privātīpašumu vīrišķīgā aktiera Š.Bīna veidolā), ar AIDS mirušais režisors neierobežojas skaistas, kaut šokējošas gejfilmas formātā, provocējot katru skatītāju domāt par mākslas upuriem uz dzīves altāra — vai bija vērts? Džārmena atbilde — ir gan!"
Patiesa un dziļa māksla sniedzas pāri kategorijai "LGBT"