grifs
|
2007.04.17. - 09:52:56
Nu... Tas ir vairāk filozofisks jautājums. Tas ir kā kurš to uztver. Un te atkal nevar skatīties tikai caur vienas reliģijas prizmu. Protams - kristietībā Jēzus ir dieva dēls, trīsvienības sastāvdaļa, lai gan nav īsti skaidrs kāpēc trīsvienība ir nedalāma, tomēr tiek dalīta. bet nu secinājums ir viens - Jēzus ir Dievs. Savukārt Jūdaisms un Musulmanisms Jēzu uzskata tikai kā pravieti - tātad cilvēku.Interesanti arī, kā uz Jēzus vārdu raugās paši kristieši. Piemēram, ja Latvijā zēnam dotu vārdu Jēzus - vecākus uzskatītu par zaimotājiem, tajā pat laikā spāniski runājošajām tautām ir tāds vārds Hesus, kurš rakstās kā Jesus - tātad Jēzus.
Bet principā Jēzus personība ir papētīšanas vērta, jo ir interesanti - kāpēc viena reliģija uz viņu skatās tā, bet cita citādāk - tas principā norāda tikai uz to, ka taisnība varētu būt abiem. Un es vairāk sliegtos doma’t, ka Jēzus ir bijis vairāk cilvēks kā dievs. Protams, es pieļauju, ka Jēzus varētu būt svētais, ka viņš varētu būt zinošākais apgarotākais utt, no visiem praviešiem, tomēr... negribas ticēt, ka cilvēks 30 gadus nodzīvoja tik šķīsts, jo bija Dievs. Un principā viņa cilvēcīgo dabu lieliski aprāda viņa miršanas aina, kurā viņš pats būdams daļa no svētās trīsvienības tomēr šaubās un taujā - kāpēc, tēvs, tu mani esi atstājis? Lūk - un tas, šķiet, sagrauj visu viņa dievišķo tēlu, parādot, ka neskatoties uz to, ka 40 dienas viņš spēja turēties pretī kaŗdinājumam tuksnesī, viņš tomēr ir cilvēcīga būtne ar cilvēcīgām vājībām, no kurām viena varētu būt arī dena Brauna apspēlētais sakars ar mariju magdalēnu un cilvēcisku pēcnācēju radīšana, kura kristietībā varētu būt noslēpta, lai negrautu cilvēku ticību viņa dievišķajai personībai.