lailux
|
2020.06.10. - 22:23:05
PSRS nebija seksa, tātad nevajadzēja būt homoseksualitātei - taču zem "pederastijas" pabāza daudz. Par to bija "pants", un šī kriminālā darbība bija padomju cilvēkam sveša un nevarēja parādīties kino, kam bija padomju cilvēks jāaudzina. Bez tam viens otrs kinomeistars tādā veidā būtu sevi izdevis.
Šis jautājums arī man nesen ienāca prātā! Es gan to neuzdotu tādā angliskotā veidā. Bet - par lietu.
Diez ko nav. Folklorā - pirms daudziem gadiem te kāds bija atradis tautasdziesmas, kur bija nosodīti puiši, kuri bija sakrituši mauriņā pēc kādām darbībām. Tā gan varēja arī būt pļēgurošana. Apdziedāšanās dziesmas var būt ļoti kritiskas. To pašu sagaidīsim arī no kino. Vai literatūrā un tēlotājā mākslā kaut ko var atrast?
Par ko lai mums būtu kino? Vai ir kāda Oskaram Vaildam līdzvērtīga persona? Ir tenkots par Blaumani - viņš nebija precējies, kādu brīdi dzīvoja vienā istabā ar mākslinieku... adīja... audzināja jaunos dzejniekus... Kāpēc no tā pār vari taisīt "pasakas", ko turklāt tauta nepieņemtu? Ar Ulmani - vēl trakāk. Par šo vājnieku gan varētu kaut ko tādu uztaisīt, lai mazinātu viņa idealizēšanu. Bet tas būtu ļauni gan pret viņu (tomēr pagaidu valdības vadīšana bija bīstama), gan kopienu.
Pa jokam varbūt šis tas epizodiski ir? Tajā Vecgada filmā, kur Reiniks ir taksists, ir epizode, kur divas krāptas sievietes iznes cauri kādu jākli - bet sižets sagrozās tā, ka viņas ne tikai koķetē par intimitāti savā starpā, bet arī varētu būt vai kļūt fiziski tuvas. Tomēr dziļi "latviskā" garā viņas pat nebučojas, bet režisors filozofiski ļauj skatītājam minēt pašam - kā jau "šausmu filmā".
Mēs kā sabiedrība neesam, un diezin vai vispār kāda sabiedrība godīgi ir gatava izbaudīt tādu kino. Var sajūsmināties, cik "seksīgi" Svonka tēlo puiku, bet viņas varonim Brendonam ir jāmirst, jo viņš nav normāls.