piekuns
|
07.02.2008. - 18:15:13
Diena, 07.02.2008
Strauji skrienam pēc Monopola
Līga Rozentāle
Latvijas galvaspilsētas iekļaušana pasaulē populārajā spēlē vairotu tās atpazīstamību
Balsojiet! Balsojiet! Radio, televīzija, Rīgas dome un iedzīvotāji — visur visi viens otru mudina Rīgu iebalsot spēlē Monopols. No 22.janvāra līdz 29.februārim pilsētas visā pasaulē piedalās sacīkstēs par vietu jaunajā Monopola spēlē. Tajā tiks vien 20. Latvijas iedzīvotāji uzsākuši spraigu cīņu, lai starp laimīgajām būtu arī Rīga. Par to liecina tas, cik strauji mainās mūsu galvaspilsētas pozīcijas — no otrdienas rīta līdz trešdienas vakaram tā jau bija pakāpusies no 48. līdz 35.vietai, apsteidzot pat tādas pilsētas kā Brisele, Sanktpēterburga un Losandželosa.
To, ka top jauna Monopola versija, kuras tirdzniecības objekti būs pilsētas, globālais spēļu gigants Parker Brothers paziņoja janvārī un aicināja ikvienu piedalīties spēles izveidošanā, internetā balsojot par kādu no 68 pilsētām. Tās, tajā skaitā Rīgu, uzņēmums izvēlējās pēc 2000 ceļojumu žurnālistu aptaujas. Laimīgās 20 pilsētas, kas nokļūs uz spēles laukumiņiem, izvēlēsies balsošanas kārtībā. Lai nobalsotu par Rīgu, ir jāieiet mājaslapā helpriga.lv un jāreģistrējas ar savu e—pasta adresi. Savu balsi atdot var vienu reizi dienā, taču viltīgākie jau izdomājuši, kā apiet šo noteikumu, piereģistrējoties ar vairākām epasta adresēm.
Ja Rīgai izdosies nokļūt uz jaunā Monopola spēles laukuma, tas būs liels sasniegums, kas uz ilgiem gadiem vairos pilsētas atpazīstamību pasaulē, uzskata Latvijas institūta direktors Ojārs Kalniņš un par tūrismu atbildīgais Rīgas vicemērs Almers Ludviks (LPP/LC). Tik prestižā un populārā spēlē kā Monopols Rīgas vārds "iedarbosies kaut uz zemapziņu, piemēram, bērni nezinās, kas ir Rīga, taču tā viņiem paliks prātā un pieaugot vēlēsies to redzēt", skaidro O.Kalniņš. Turklāt, pēc viņa domām, balsojumu rezultātā izveidosies sava veida "slavenāko pilsētu tops". Tāpēc, lai palīdzētu Rīgai iekļūt tajā, viņš un A.Ludviks aicina Latvijas iedzīvotājus tuvākajās nedēļās solidarizēties un katru rītu sākt ar balsojumu. Vicemēram, piemēram, tā jau ir kļuvusi par tradīciju.
To, ka Monopols ir iespēja Rīgas vārdu iznest plaši pasaulē, pierāda spēles popularitāte. Parker Brothers aprēķinājis, ka kopš 1935.gada, kad Monopols pirmo reizi parādījās, tas pārdots vairāk nekā 103 valstīs kopumā 250 miljonos eksemplāru un to spēlējuši vairāk nekā 750 miljoni cilvēku. "Un nav nekādas pazīmes, ka Monopola popularitāte kristos," uzsver Monopola starptautiskā zīmola menedžere Helēna Mārtina. Jaunā spēles versija veikalos būs pieejama jau šoruden.